Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

Liczba sklepów internetowych wzrasta nieustannie. W 2019 roku wartość sektora e-commerce w Polsce została wyceniona na 50 mld złotych. Szacuje się, że w tym roku będzie jeszcze wyższa. Niestety nie wszystkie sklepy odnoszą w sieci sukces. Duża część z nich zamyka swoją działalność z powodu braku odpowiednich wyników. Spowodowane jest to przede wszystkim liczną konkurencją i brakiem odpowiednich działań, które pozwoliłyby przyciągnąć nowych klientów.
Dlaczego sklepy internetowe nie sprzedają?
Czynników mogących wywierać wpływ na sprzedaż w sklepie internetowym jest bardzo wiele - https://www.argonium.pl/sklepy-online/sklepy-internetowe. Zazwyczaj pierwszym kryterium jakie przychodzi na myśl jest cena. Istnieje jednak wiele sklepów, które pomimo wysokiej marży sprzedają znacznie lepiej od tych, które oferują produkty po niższych cenach. Bezpośrednią przyczyną niskiej sprzedaży jest brak klientów, a to z kolei może być spowodowane tym, że:
- sklep internetowy nie zachęca użytkowników do dokonywania zakupów - jest mało przyjazny w obsłudze, posiada archaiczny design, nie jest odpowiednio przystosowany do urządzeń mobilnych lub wolno się ładuje,
- jest niewidoczny w sieci - sklep pojawia się w wynikach wyszukiwania na dalekich pozycjach, właściciel przeznacza zbyt mały budżet na reklamę lub korzysta z niedozwolonych praktyk pozycjonowania, które zamiast pomagać szkodzą.
Wielu przedsiębiorców, którzy decydują się na założenie biznesu w sieci skuszonych jest wizją szerokich możliwości rozwoju i niskich nakładów. Rzeczywiście, koszty wdrożenia i utrzymania sklepu internetowego są niższe w porównaniu do biznesów stacjonarnych. Nie należy szukać oszczędności za wszelką cenę, zlecając projekt sklepu internetowego osobom, które nie mają dużego doświadczenia lub dopiero się uczą i są gotowe wykonać taką pracę za kilkaset złotych czy nawet za darmo. Znacznie rozsądniejszym wyborem jest nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją, która zapewni wsparcie na każdym etapie tworzenia sklepu, a także po jego uruchomieniu.
Zwiększanie sprzedaży przy pomocy narzędzi SEO
Obecnie już chyba każdy właściciel sklepu internetowego rozumie jak istotne jest utrzymywanie wysokiej pozycji w Google. To jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do nowych klientów, ponieważ większość z nich właśnie w wyszukiwarce stara się znaleźć interesujące oferty. Najczęściej zaglądają oni do sklepów na pierwszej stronie z wynikami. Tymi dalszymi nie zawracają sobie głowy. Zajmując czołowe pozycje można naprawdę wiele zyskać. Nie jest to jednak takie łatwe, szczególnie że na tych miejscach często znajdują się gigantyczne marki, a konkurowanie z nimi wydaje się walką z wiatrakami. Nic bardziej mylnego. Mniejsze sklepy internetowe również mogą zajmować wysokie pozycje na określone zapytania. Agencje interaktywne często swoim klientom proponują strategię pozycjonowania opierającą się nie tylko na ogólnych frazach, ale też tych bardziej sprecyzowanych - tzw. pozycjonowanie szerokie. Takie działania przekładają się w znacznym stopniu na sprzedaż, ponieważ dzięki nim potencjalni klienci mogą docierać do konkretnych produktów, którymi są zainteresowani.
Odpowiednio zoptymalizowany i przyjazny dla użytkowników sklep internetowy, do którego można w łatwy sposób trafić bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki, może generować zadowalające wyniki. Potrzebne są jednak do tego inteligentne działania. Współpraca ze specjalistami z zakresu projektowania sklepów online i ich pozycjonowania z pewnością pomoże zapracować na sukces.
Dodaj komentarz
Ciekawe sposoby
Pomocne metody
Ciekawy artykuł
Przydatne porady
Jeśli nasz sklep internetowy nie cieszy się dużym zainteresowaniem, a co gorsza nie sprzedaję, to jak najszybciej powinno się zgłosić do profesjonalnej agencji która się tym zajmie.
Jeśli nasz sklep internetowy nie cieszy się dużym zainteresowaniem, a co gorsza nie sprzedaję, to jak najszybciej powinno się zgłosić do profesjonalnej agencji która się tym zajmie.
super pomocny artykuł